New paths and encounters, fresh perspectives and experiences …
... and unexpected adventures: your journey at Posthotel Achenkirch
At our 5-star hotel, we have a common goal: to be THE adults-only wellness hotel in Tyrol, where our guests enjoy an extraordinary holiday experience.
At the Posthotel Achenkirch, you will be part of an outstanding team, working with enthusiasm and passion. Our employees have the opportunity to develop their talents and character in the best possible way. At the same time, everyone is aware of one thing: only in an open and transparent working environment can we achieve great results and ensure that our guests feel entirely welcome.
What awaits you on our journey together
An honest, respectful, and collegial working environment
A contact person to show you where your professional journey can take you
Professional and personal workshops and further education
Modern amenities, spacious staff accommodations, suitable for singles, couples, or families, with garage or outdoor parking; 5-minute walk from the hotel
Free meals (breakfast, lunch, and dinner), also on days off
5-day work week
Open-ended employment contract in a year-round company
Free use of the hotel’s spa and wellness area as well as the fitness studio
Discounts on Atrium Spa treatments, in the boutiques, and in the Achenkirch sports shop
Discounts on hiring bikes, tennis, squash, horse riding, and golf
Discount for you and a second person at our healthy restaurant TENZO
Special prices for the use of Tesla and Johammer electric vehicles
Close to the Christlum ski area and the Lake Achensee
Team trips,e.g. Thailand, Zanzibar, Dubai, Istanbul, or with a cruise ship in the Caribbean
Room for creativity | High-quality ingredients, a great team, and the opportunity to try something new. I really enjoy working here!
Alexander , Chef de Partie
Recognised and appreciated | Mr Reiter knows what he’s got in his staff. The greatest thing for me: personal praise from the boss.
Vanessa , Cosmetician
Many employee advantages | After work, I relax in the wellness area or in my beautiful apartment. It’s just amazing!
Christina , Housekeeper
Never a dull moment! | Many guests from different countries, various tasks: Every day, there are new challenges.
Marina , Receptionist
Stronger together | I know I can always count on my colleagues. Privately and professionally.
Michael , Commis de Rang
Your workplace in pictures
Room to grow for people with character and talent
Our open positions
Where will your professional journey with us take you?
Souschef (m/w/d)
more
Souschef (m/w/d)
Du bist ein abenteuerlustiger Souschef (m/w/d)?
Dann begib dich mit uns auf die Reise ins Posthotel Achenkirch. Der Reisezeitraum wäre Vollzeit und das Boarding beginnt ab sofort.
Auf deiner Reise erwartet dich:
Unterstützung unseres Küchenchefs bzw. Vertretung in dessen Abwesenheit
Zubereitung und Präsentation von Speisen
Mitverantwortung für die kulinarische Planung, Organisation und Umsetzung unseres Angebotes
Gestaltung der Dienstpläne in Zusammenarbeit mit dem Küchenchef
Annahme und Kontrolle der Warenlieferungen
Mitverantwortlich für die Umsetzung von Qualitätsstandards
Begib dich mit uns auf die Reise ins Posthotel Achenkirch.
Auf deiner Reise erwartet dich:
Gesamtverantwortung für den Restaurant Bereich, Organisation des reibungslosen Service im ganzen Haus
Mitarbeit und Koordinieren aller Abläufe und Arbeiten in der Abteilung Service laut den Qualitätsrichtlinien und der Klassifizierung des Betriebes im Tagesgeschäft und bei Events
Reporting direkt an die Geschätsleitung
Betreuung unserer anspruchsvollen Gäste, von der Begrüßung bis zu der Verabschiedung
Ausarbeitung und Kontrolle von Qualitätsstandards
Organisation, Durchführung, Nachbearbeitung und Beschwerdemanagement
Verantwortlich für das tägliche Mise-en-place im Restaurantbereich
Einkauf der Getränke
Mitgestaltung des gesamten gastronomischen Angebots
Ordnungsgemäße Durchführung von Buchungsvorgängen und Abrechnungsformalitäten
Ausbildung der Servicebrigade in Getränkekunde und dem professionellen Servieren von Getränken und Barfood
Führen von Mitarbeitergesprächen und Verantwortung für die mentale und physische Gesundheit der Service Mitarbeiter